vintage etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
vintage etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

10 Şubat 2014 Pazartesi

Güzel Kızıma



Yaptığım her şeyi sahiplenmek isteyen ve sadece kendisine çalışmam konusunda ısrar eden  Little Evy umarım bir süre çalışma masası için yaptığım takımla  idare edip sessiz kalır .
Diyordum kiii...
İki numara ben de isterim diye tutturmaz mı...
Kaçış yok, işe koyulma zamanı :)




9 Aralık 2013 Pazartesi

Romantik Anahtarlık


Kalplerden sonra anahtar kutum da biraz nostaljik oldu. Bu aralar modum bu demek ki :)
Gerçi vintage favori tarzımdır ama biraz da cicili bicili çalışmalıyım. Bakalım bundan sonra ne gelecek.

Sevgiyle kalın




Bu arada Fidan   Hanımlar'ın 13-14-15 Aralıkta  Arnavutköy'deki Kermeslerine de fırsat bulursanız  gidin  derim ben. Eminim çok güzel paylaşımlar olacak.

10 Ekim 2013 Perşembe

Dantelli Pano




Geçenlerde malzeme almak için Fisun Hanım'a gittiğimde dükkanı gezerken alt taraflardan bir kaç tane ahşap , parkeye benzeyen plakalar buldum. Bir yerlerde değerlendirme düşüncesi ile satın aldım.
Genellikle , gün içinde başka işlerle uğraşırken aklıma değişik fikirler gelir ve malzemelerim zihnimde kendiliğinden bütün oluşturur. Sonrasında beni tutabilene aşk olsun. Hemen hayata geçirmek için çabalamaya başlarım . Aslında sabır ve biraz zamanla olacak türden bir iş yapıyoruz ama ben hemen ortaya çıkarmak ve sizlerle paylaşmak için heyecan duyuyorum :)
Resimdeki pano da çok yoğun olduğum bir dönemde her şeyi bırakıp uğraştığım ,geç vakte kadar çalışıp ancak bitirince rahatladığım işlerden biri oldu...





Nasıl mı yaptım?
Zemini açık renk boyayıp kahverengi yağlı boya ile eskittim.  İplerin geçeceği yerleri belirleyip deldim.  Peçeteleri transfer ettikten sonra inci beyazı boncuk boya ile desenlerin üzerinden geçip kurumaya bıraktım.
Aynı desenden ikinci peçeteleri her birinin üzerine dikkatlice yapıştırdım. Dantelleri de silikon tabancasıyla yapıştırıp duvarıma astım. 
Kısaca dantelin dibine vurdum:))


8 Ekim 2013 Salı

Kağıt Rölyef




Bugünlerde farklı bir teknik üzerinde çalışmaktayım. Uğraşmalı ,detaylı ,sabır isteyen işleri seven arkadaşlara tavsiye ederim. Ortaya çok hoş tasarımlar çıkıyor. Beni bu teknikle tanıştıran sevgili Candan Ersoy'a teşekkürlerimi sunuyorum.




İlk defa denediğim bu pano tam on iki kat  kağıttan oluşmakta ...
Her bir resmi  oyup düzgünce kağıt ütüsü yapıp kabarık durması için altını destekleyerek dikkatlice üst üste yapıştırıyoruz.
En üste doğru gelirken her seferinde resimden altta kalan kısımları keserek azaltıyoruz.
Derin bir çerçeveye girip parlamayan bir cam takılarak tamamlandı. Çerçevenin kenarlarını, resimle uyumlu olması açısından doğal hali ile bırakıp sadece yağlı boya ile süpürme yaptım.



Ömrü bir gün olsa da biz insanlara estetik açıdan ilham vermiş zarif hayvanlar şu kelebekler...
Bu panoyu karşıma koymuş incelerken  çocukken izlediğim Füsun Önal'ın "Kelebekler Özgürdür" oyununu anımsadım. " Sonbahar - kış döneminde yapacaklarım  " listeme daha sık tiyatro günleri eklemeliyim. Her şey gönlünüzce olsun.



4 Eylül 2013 Çarşamba

Hoşgeldin Hüzün Ayı



Yaz ,tatil ,sıcaklar derken çok şükür bu sene de sonbaharı görebildik. Çocuklarımla üç ay boyunca her an birlikte olup yoğun vakit geçirdikten sonra okula başlama zamanı yaklaştıkça içimi bir hüzün kaplıyor. Hele okulun ilk günleri ev bomboş geliyor ve okulun çıkış saatini dört gözle bekliyorum. Onları ne kadar özlesem de Eylül ayı ile birlikte bir derlenme toplanma ,disipline olma, yapacaklarımı düzene sokma ,evime çeki düzen verme dönemine girerim. Artık hayat daha yavaş , yerleşik ve sistemlidir benim için. Ayrıca zihnen de durma, düşünme, muhakeme etme ve dinginlik hali alır beni.
Veee tabi yazın aksine ahşaplarımla ve cicilerimle  daha haşır neşir olurum. Soğuk günlerde sessiz ve sıcak evimde bunlarla uğraşmayı çok özledim.
Bu sene hobilerime bir yenisi daha eklendi. Çarpı işi...
Ne kadar dinlendirici ,rahatlatıcı ve zevkli bir etkinlikmiş. İlk örneğim büyük kızım için aldığım ama henüz yaşı gereği yeterli sabrı gösteremeyip kenara attığı bir şirin kız. Bir şeylerin eksik kalmasına hiç tahammülüm olmadığından elime alıp bitirmeye çalışırken bir anlamda bağımlısı oldum. Çarpı işini ortaokul yıllarımızda ev ekonomisi dersinde çalışmıştık ama o zamandan bu zamana (fazla bir zaman değil yanlış anlamayın:)) desenler evrim geçirmiş. Şu anda tablolardan tutun da mutfak gereçlerine, portrelerden Paris modasına kadar  her desenin şemasını bulabiliyorsunuz.
Gelelim yaz boyu  köşede bir kimliğe bürünmeyi beklemiş ,tozu alınıp alınıp yerine bırakılmış kutuma...



İkili çatlatma tekniğini aynı kutu ile daha önce pastel renklerle uygulamış,nasıl yaptığımı detaylı olarak burada http://evycraft.blogspot.com/2013/05/catr-catr-catlattm.html  anlatmıştım.
Onu yeğenime hediye ettim. Odasında severek kullandığını gördükçe çok mutlu oluyorum.

Aşağıda üstten görünümünü göstermeye çalıştım. Çatlakların aralarını pembe yağlı boya ile geçtim.
Sonbaharı hakkını vererek yaşamanızı diliyorum...





31 Temmuz 2013 Çarşamba

Eski Tavamın Geri Dönüşümü

Bunaltıcı sıcaklar beni evden çıkamaz hale getirse de bunu avantaja çevirip yeni ciciler yapmaya çalışıyorum.
Favorilerim  geri dönüşüm projeleri .Eskiden yeni yaratmaya bayılıyorum.
Efendim ayıptır söylemesi mutfağımda ufak çaplı bir eşya yenileme  söz konusuydu.
Teflon tavalarım da bundan nasibini alıp , yerlerini seramiklere bıraktılar.
En çok kullandığım ise yaşamına yine benim mutfağımda fakat aksesuar olarak devam ediyor...




                                                 Eski Hali



                                                 Nasıl mı yaptım?

Tavamın arka zeminini krem rengi sprey boya ile boyadım.
Eşimden yardım isteyerek tam ortasını deldirdim.
Eski bir saatin mekanizmasını düzgünce çıkardım.
Dekupaj resmini  yapıştırdım.
Arkasına mekanizmayı kuvvetli yapıştırcı ile yapıştırıp önden  akrep yelkovan ve saniyelerini takıp delikten geçirerek birleştirdim.
Sap kısmı lacivertti,akrilik boya yardımı ile mavi üzerine krem degrade yapıp bütünleştirmeye çalıştım.
Sıra saati ayarlayıp uygun bir yere asmaya geldi.


24 Temmuz 2013 Çarşamba

Vintage Dergilik


Güzel bir tatilin ardından çok sevdiğim evime döndüm sonunda...
Tatilde,farkında olmadan  o kadar fikir biriktirmişim ki kafamda ,döner dönmez ellerim çalışmaya başladı.
Haziran sonu alıp ,balkonumda sakladığım dergiliğim için güzel resimler bularak başladım işe...
İlk defa denediğim yağlı boya eskitmeyi çok sevdim.
Tam da beni yansıtan bir tasarım oldu.
Talipleri çok ama kimselere vermeye niyetim yok:)











24 Mayıs 2013 Cuma

Çatır Çatır Çatlattım



 Bitmiş zeminlere uygulanan bu teknik ikili veya ters çatlatma olarak da bilinir. Benim favori çatlatma metodumdur.


Peçeteye de bayılınca burada kullanmak istedim.







Malzemeler

1.Cadence ikili çatlatma Mediumu
2.Peçete ve peçete tutkalı
3.Zemini düz ahşap bir obje
4.Az miktarda peçete renklerine uygun yağlı boya
5.Sprey vernik
6.Dekoratif Mühürler


Yapılışı

1.Zemine peçete transferi uygulanır.
2.Çatlatma mediumunun  ilk aşaması olan adım 1 tüpü bir kaba alınıp kalın bir tabaka halinde fırça ile yedirerek sürülür.
3.Bir gün beklenir.
4.Kutunun içinden çıkan adım 2 tüpü yine kalın bir tabaka halinde bir baştan başlayıp diğer uca kadar hiç duraksamadan sürülür.
5.Her iki tüpü de sürerken izlenmeli, kabaran veya damlayan kısımlara anında müdahale edilmelidir.
6.Bir gün beklenir.
7.Zeminle tezat fakat kutunun renklerine uygun  renkteki yağlı boya çatlayan aralara girecek şekilde eski bir fırça ile tüm zemine uygulanıp yaklaşık 5 dakika beklenir.
8.Temiz ,kuru bir bez ile zemin iyice silinir. Böylece yağlı boyalar sadece aralarda görünmüş olur.
9.Zemini temizlediğimiz bez ile kutunun kenarlarına hafif degradeler yapılıp renkler bütünleştirilir.
10.Son olarak sprey vernik sıkılarak çatlatma işlemi sonlandırılır.Mutlaka ve mutlaka sprey vernik kullanılmalıdır.
11.Kutunun kenarlarına isteğe bağlı olarak örnekte olduğu gibi mühürlerle süslemeler yapılır.
12.Kutunun içi ve kenarları için su bazlı vernik kullanılabilir.

5 Nisan 2013 Cuma

Sehpa Yenileme

Düz beyaz renkte kulladığım zigonlarımın üzerinde sarı bardak lekeleri oluşmuştu.
Ben de dekupaj ile kamufle ettim.




2 Nisan 2013 Salı

Mum Dekupajı



İlk defa deneyimlediğim mum  çalışması çok içime sindi.
Sonuçları hemen paylaşmak istedim:)


                             



9 Mart 2013 Cumartesi

Little Evycrafts Ürünleri


Küçük Evycraft'lar 10 ve 5 yaşlarındalar.
Benim dokunuşlarım yok denecek kadar az aslında...
Pırlantalarımın ikisini de tebrik ediyorum  :))




25 Kasım 2012 Pazar

Deli Kızın Bohçası

Yakıştırdığım bir çok malzemeyi bir arada kullanmaya çalıştım.
Üzerinde eskitme ve hamur kabartma teknikleri var.
Eskitme modelli bir aparat takılarak askılık olarak da kullanılabilir.


2 Mayıs 2012 Çarşamba

9 Nisan 2012 Pazartesi

Romantik Bardak Altlıklarım

Bu sabah yağmur var İstanbul'da ...
Bardağın dolu tarafını görmek isterseniz; romantik,dingin ,sessiz sessiz yağan yağmurun cama vuruşu falan filan ...
Eğer İstanbul'da yaşayıp benim gibi evden çıkmak zorundaysanız; trafik çilesi,çamur,kasvetli soğuk bir hava .
Neyse biz ilkini tercih edelim yoksa gün bitmez:))
İşte size bu romantik İstanbul Nisan'ından romantik Paris'e uzanan yeni bitirdiğim bardak altlıklarım
Sevgiler...