atık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
atık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29 Mayıs 2012 Salı

Evimizin Bay Beceriklisi




Değerli eşim, küçük kızımızla birlikte TV izlerken Bay Becerikli'nin programına rastlıyor. İzledikleri bölümde deniz feneri yapılıyor.
Kızımız biz de yapalım diye tutturunca ,eşim ben daha iyisini yaparım edasıyla soluğu atölyemde (balkonumuz) alıyor.
İki kafadar ,süt kutusu, gazete kağıtları, Pringels kutusu, biraz köpük ve benim boyalarımdan boolca kullanarak ve her yeri biribirine katarak! çok hoş bir tasarım yaptılar.
İtiraf edeyim bu kadarını beklemiyordum.
Tabii ortalığı toplamak her zamanki gibi bendenize kaldı efendim.
Bay Beceriklim , seninle gurur duydum .
ellerine sağlık...






17 Mayıs 2012 Perşembe

Geri Dönüşüm Defilesinden Kareler


Okulumuzda ,atık materyallere dikkat çekme amacıyla yaptığımız defile  büyük beğeni topladı. Birbirinden güzel kızlarımız ve yakışıklı erkekler tasarımlarını başarılı bir şekilde  sundular.
Her biri sanki doğuştan modelmiş gibi , profesyonellere taş çıkarırcasına podyumda yürüdüler.

Sunulan kıyafetlerden bazıları;
Solunuzdaki elbise tarlatan üzerine renkli çöp poşeti kaplandı üst kısmı atık kumaşlar değerlendirilerek yapıldı.Üzerine poşetlerden fiyonklar takıldı.
Diğeri, elbisenin üzerine balonlar tuttutrulup Eski CD lerle süslendi.

Etek kısmı için ,tütünün üzerine defter kaplamak için kullanılan kağıtlar şeritler halinde kesilip zımbalandı.Gövde arajman tülü ile kaplandı.beli koltuk döşeme kumaşı parçası.Çanta atık kutudan yapıldı.
Sol taraftaki elbise, atık kumaş parçaları birbirine eklenerek yapıldı.Cep kısımları pet şişeden.Sırtı ise delikli kağıt kaplama.
Diğeri ,tuvalet kağıdı ruloları preslenip boyanarak ve biribirne tutturularak yapıldı.

Renkli çöp poşetleri değerlendirilmesinin başka bir örneği.


Alışveriş poşetlerinin ve ambalaj atıklarının değerlendirilmesi .



Gövde kısmı rafya kağıtlarından,etek kısmı çöp poşetinden yapıldı.

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Eski Vazom Bambaşka Bir havaya Büründü

Bir zamanlar gönderilen bir arajmandan sadece cam vazosu kalmış,değerlendirilmek için bekliyordu.
Bu arada polimer kil ile ilgilenmeyi çok sevdiğim halde aklıma onlarla yapacak hiçbirşey gelmiyordu.
Bir gece uyku tutmadı ve bu fikir aklıma geldi.











Nasıl yaptığıma gelince;

Sabah yürüyüşlerim sırasında ağaçlık alanda bulduğum ağaç dallarını beyaza boyadım ve kuruyunca  sprey vernik sıktım.



fimo olarak da bilinen rengarenk polimer killerden kurabiye kalıpları yardımıyla çiçekler kestim.




Doğada olduğu gibi faklı formlarda olmaları için yağlı kağıdı buruşturup çiçeklere biraz şekil vererek üzerine yerleştirdim.



Tam ortalarından metal telleri geçirip uçlarına farklı renklerde küçük toplar yaptım.Telin alt kısmının çiçekten ayrılmaması için çiçekle aynı renk kil ile biraz sıkıştırdım.



Çiçekleri 115 C 'deki önceden ısıtılmış fırında 15 dk. tuttuktan sonra iyice soğumalarını bekleyip fırından çıkardım. Çiçeklerin üzerine de sprey vernik sıktım.
Bir yapı marketten aldığım irili ufaklı beyaz taşları vazomun dibine yerleştirdim. Üzerine dalları oturttum.
Bundan sonrası dallarla çiçekleri buluşturmaya  kalıyor.
Son olarak ,estetik bir görüntünün ortaya çıkması için dalların üzerinde farklı renkte kalan telleri de beyaza boyadım.
Salonuma bahar geldi.
Sevgiler:))

2 Mayıs 2012 Çarşamba

6 Nisan 2012 Cuma

Annelere Fikirler

Çocukları okul öncesi çağında olan anneler beni çok iyi anlarlar.Sürekli atık materyallerden birşeyler üretmemiz istenir,ödev olarak verilir.İşte size değişik maddeleri kullanarak  yaptığımız cicişler...













30 Mart 2012 Cuma

Atık Malzemelerden Elbise

Büyük kızımın okulunda, resim öğretmenleri ile birlikte yürüttükleri bir proje var.Proje kapsamında gönüllü veliler bir süredir biriktirdikleri pet şişe kapağı,plastik poşet,tuvalet kağıdı rulosu,köpük tabak ,kumaş parçaları gibi atık maddelerden çocuklarına bir kıyafet yapacaklar.Nisan ayında düzenlenecek defilede çocuklarımız bu kıyafetlerle podyuma çıkacak.Amaç geri dönüşümün ne kadar önemli olduğuna  bu şekilde dikkat çekebilmek ...
Biz de kızımla birlikte bu projeye şu şekilde katkıda bulunduk.


Başına da gösterişli bir aksesuar yaptık



Bir marketten aldığım rengarenk çöp poşetlerini şeritler halinde keserek elbiseyi oluşturdum.Diğer atık materyallerle de süsleyerek tamamladım.Tam etrafa dökülen parçaları toparlayıp bir nefes alacağım sırada tasarımı küçük kızım görmez mi ...Haydiii baştan bir de küçük modelini yaptık.En komiği de anaokuluna bu poşetten elbiseyle gitmek istemesiydi.Zor ikna ettik valla:))