mumla eskitme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
mumla eskitme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

2 Mayıs 2012 Çarşamba

22 Nisan 2012 Pazar

Eski Çerçevemi Değerlendirdim

Uzun zaman önce bir yapı marketten aldığım çerçevelerim ne zamandır konsolun derinliklerinde duruyorlardı.Geçenlerde tozlarını alıyordum ki başımın sol üst köşesinde bir ampul yandı.
Ve sonuç...



Yapılış aşamaları
Önce çerçevemi pembeye boyayıp bir gün bekledikten sonra tamamına mum sürdüm. Bir kaç saat de mumun kurumasını bekledik.En son beyaz boya sürüp bir gün daha bekledim.







Bulaşık teli ile çerçevenin bazı yerlerini kazıyarak alttan hafif pembelerin çıkmasını sağladım.Bu arada iki tane de mavi yapıyorum ki duvarda yalnız kalmasın:)
Çerçevenin camının üzerine ortanca resmini dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.Aynı resmin diğer kopyasını kenarlarından düzgünce kesip hamur kabartma yöntemini uyguladım.Resmin içindeki bazı çiçekleri fazladan kesip kabartma sırasında altına kürdan sokarak iyice kaldırdım.Böylece hem üç boyutlu hem de hareketli bir resim oldu.

20 Mart 2012 Salı

eskitme dikiş kutum

Dikişte olduğu kadar her konuda hünerli arkadaşım Feray 'a , iyi günlerde kullanması dileğiyle ...







Yapılışı:
ilk defa denediğim mumla eskitme tekniği  biraz etrafı kirletse de kullanışlı bir yöntem.Öncelikle ahşap objemiz zımparalanır.Bir kat boya sürülerek bir gün kurumaya bırakılır.Ertesi gün ıslak zımpara yapılır,kuruyunca bir kat zemin boyası daha atılır.



Bu, boyanın iyi tutmasını ve kusmamasını sağlar.Eskitme tekniğinde zemine koyu renkler daha çok yakışıyor.Zıt renkler de eskitmede kendini gösteriyor.Zemini boyayıp iyice kurumasını sağladıktan sonra, her yerden rahatça temin edebileceğimiz  kandil  mumu  objenin her tarafına yada eskitme yapacağımız taraflara sürülür.


Yarım saat bekledikten sonra en üste boyamız sürülür.bir gün beklemekte fayda var.Çünkü üstteki boyanın da iyice kuruması gerekir.Üstteki boyamız da kurduktan sonra bulaşık teli ile eskitmek istediğimiz yerlerin üzeri hafifçe kazınır.


Tavsiyem, önce ana hatlara azar azar uygulayıp sonuçları gördükçe devam etmektir.Aksi taktirde eskitme fazla kaçabilir.Son olarak üzerine ne koymak isteniyorsa obje çeşitli şekillerle süslenir.Ben kutumda hamur kabartma tekniğini kullandım.Yanlardaki makaraların üzerindeki ve kapaktaki iğnedanlığın üzerindeki iğneler , kutunun üzerindeki ve içindeki düğmeler gerçektir.
Kutu boyadığımda kapakların altını ve kutu içlerini boş bırakmaktan hoşlanmadığım için ,açana da sürpriz olacak şekilde içlerine de mutlaka en az dışına olduğu kadar özenirim.Kutu içlerini puantiyeler,dekupaj resimleri,düğmeler ve nazar boncuğuyla süsledim.Kutuyu vernikleyip iyice kuruttum.


Dikiş kutusu olduğu için üzerinde kumaştan parçalar kullanmak istedim.Kapakların kenarına süslü kurdela geçtim.