cam boyama etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
cam boyama etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Mayıs 2014 Cuma

Kremalı Geri Dönüşüm




Yeniden değerlendirme ve geri dönüşüm söz konusu olunca pek bir keyifle çalışıyorum. İnsanda alıp yeme isteği uyandıran kremalarımdan hepimizin bildiği o malum markanın kavanozuna da denemek istedim. Bu seferki bir önceki postumdan farklı olarak iki katlı oldu,aralardan farklı renkte kremalar akıyormuş izlenimi vermeye çalıştım.

Öncelikle  hamur kabartmada kullandığımız beyaz şekillendirme hamurunu açarak kapagı üzerine bastırıp kestim. Bu işlemi bir kere daha tekrarlayarak iki adet kapagımın bire bir ölçülerinde kesilmiş pastaban olarak kullanacağım hamurumu elde etmiş oldum.

Kapagımın zeminine su bazlı boyalardan mor olanı  bolca sıktım. Üzerine birinci hamurumu yerleştirerek biraz bastırdım. Böylece boyam kenarlardan biraz taşmış oldu. hamurun üzerine pembe boyamı da aynı şekilde sıkarak diğer hamur üzerine kapatıp hafifçe bastırdım. Mordan sonra pembe krema da yer yer kenarlardan gözüktü.

 En üstteki hamurumun zeminini kırmızıya boyayıp kremamı çöreklenmiş bir yılan misali içten dışa doğru sıktım. Üzerini çeşitli objelerle süsledikten sonra kenarlarını minik minik tepeciklerle çevreledim. Her birinin üzerine cımbız yardımıyla birer boncuk yerleştirdim ve kurumaya bıraktım.

Kavanozumun cam kısmını da cupcake dekupajı ,puantiye ve kurdela ile biraz süsledikten sonra fotografladım.









Sizlerin ve annelerinizin Anneler Günü'nü içtenlikle kutluyorum.













6 Mayıs 2014 Salı

Kremalı Kavanozlarım




Merhaba arkadaşlar,

Ne zamandır görüp denemeyi sabırsızlıkla beklediğim üç boyutlu dolgu ile nihayet bugün tanıştım.
Biraz işlemleri anlatmam gerekirse,

Öncelikle kavanozları dört kat enamel boya ile boyadım. Birer hafta ara ile boyaları sürdüm ki iyice kurusun ve boya soyulmasın diye... Bir kaç gün ara ile de sürülebilir. Enamel boya ile boyamamın sebebi mutfakta kullanılacak olması. Yıkananınca asla deforme olmuyor. Eğer fırınlayarak kullanılmayacaksa boyanın tam anlamıyla kurumsaı için 21 gün beklemek gerekiyor. Verniği ancak bu süre sonunda sürülebiliyor.

Boyama işlemi bittikten sonra Cadence 'ın yeni çıkan 3D boyutlu dolgusunu mutfaklarda kullandığımız krema sıkma aparatı ile pastanın üzerine sıkar gibi kavanozların kapaklarına sıktım. Üzerine yıldız ,kalp şeklindeki boncuklardan  ve kum boncuklardan serpiştirerek bir gün önce  fimo kullanarak hazırladığım cupcakelerden yerleştirdim.  Lolipop ,dondurma ,çilek şeklinde boncukları da uyumlu bir şekilde dizerek kurumaya bıraktım. Dolgu malzemesinin kutusunun  üzerinde 24-48 saatte kurur ve yıkayarak temizlenebilir yazıyor.

Kavanozların gövde kısmına dekupaj uyguladım ve fırçamın arkasıyla resimlerle uyumlu minik puantiyeler yaptım. Malum puantiyesiz ve fiyonksuz mutfak olmaz:)

 Fimo ile nasıl cupcake yaptığımdan da biraz bahsetmek isterim. İstenilen renklerde fimo hamuru alınarak elle yumuşatılır. Şekillendirildikten sonra 110 derece'de bir yağlı kağıdın üzerinde yaklaşık 20dak. süresince sık sık kontrol ederek fırınlanır, fırından çıkan fimolar buzlu suya atılırsa hem parlak renkler elde edilir hem de çatlama söz konusu olmaz.

Daha detaylı bilgi ve farklı objeler için nasıl yaptım? etiketi ile yayınlanmış postlarıma göz atabilirsiniz.
Mutlu kalın:))...








7 Mart 2014 Cuma

Cam Boyama Reçellik


İşin içine mutfak , cupcake , fiyonk ve puantiye girince biz kadınlar nasıl da gülümsüyoruz.
Enamel boya kullanarak yaptığım bu reçellikte hepsinden mevcut efendim:)




11 Eylül 2013 Çarşamba

I Love Recycling



Atılmayı bekleyen objelerimi dönüştürmenin verdiği mutluluğu tarif edemem.  Bu cam damacanamı uzunca bir süre çok severek kullandım . Fakat zamanla camı içten bulanıklaşmaya ,buzlanmaya başladı.  Ne kadar yıkarsam yıkayayım leke bir türlü geçmiyordu.  Ben de çareyi dönüştürmekte buldum.  Önce bir güzel boyadım sonra peçeteyi bütün olarak yapıştırıp tamamladım.  Üzerine de bolca sprey vernik.  Zemini düz olmadığından peçetenin üzerindeki  resim daha bir hareketli durdu.  Şimdi mutfağımda bir aksesuar o ...













Estetik Operasyon  Öncesi Böyle Görünüyordu Kendileri :)









31 Mart 2013 Pazar

Cam Boyama

Kurabiye Kavanozlarını her zaman  dekoratif bulmuşumdur.
Bizim evde pek dolu kalamasalar da...

 
 
 
Nasıl Yaptım?
 
Malzemeler
 
3 Adet Şeffaf Cam Kavanoz
1 Adet Beyaz Sprey Boya 
Dekupaj Kağıtları veya Peçeteler
Su Bazlı Vernik 


Yapılışı

1. Öncelikle kavanozların gövdelerini boyama ile başlayacağımız için kapaklarını başka bir yere kaldırabiliriz.
2. Sprey boyayı kullanacağımız ortamı iyi belirlememiz gerekiyor. Ortam havadar olmalı ve açık yer kalmayacak şekilde bir örtü yada gazete ile kapanmış olmalı.
3. Boyayı çalkalayarak ilk katı attıktan sonra kurumasını bekliyoruz. (Kavanozun içine hiç boya girmemeli) . İlk seferde buzlu cam görüntüsü veriyor . Kuruduktan sonra son katını atıyoruz. Sprey boya kullanma mantığı sprey  vernik ile aynı . Eğer uzun süre aynı alana sıkarsanız akma yapabiliyor.
4. Kavanozumuz iyica kuruduktan sonra geliyoruz en zevkli kısıma...
5. Uygun bulduğumuz peçeteleri yada dekupaj kağıtlarını yapıştırıp her tarafını su bazlı vernik ile sabitliyoruz.