puantiye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
puantiye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

13 Haziran 2014 Cuma

Ahşap Boyama Tepsilerim



Bugün okul çağında çocukları olan arkadaşlarımız için önemli bir gün. Çocuklarımız karnelerini aldılar,yaz tatiline girdiler. Yıl boyunca epey yorulmuş olan kızlarım şu anda hiç bir şey yapmamanın tadını çıkarıyorlar:)

Ama bilmiyorlar ki okul sorumlulukları bitse bile evdeki sorumlulukları başlayacak:)
Neyse bir kaç gün keyif yapsınlar da yeni programlarla karşılarında olacağım.

Ahşap Boyama denen tatlı hastalığa üç yıl önce tepsi boyayarak başlamıştım. Çoook uzun zamandır başka objelerle uğraşıyordum ki beğendiğim tepsi modeli karşıma çıktı. Hızımı alamayıp iki boyunu da çalıştım.
Biri sipariş ,birini de kısmet olursa kendime saklayacağım.





Yazın da çalışmak için şimdiden ham obje stoklamaya başladım.  Bu kadar sıklıkla olmasa bile yeni cicilerle bloguma yazmaya devam edeceğim, sevgiler.



9 Mayıs 2014 Cuma

Kremalı Geri Dönüşüm




Yeniden değerlendirme ve geri dönüşüm söz konusu olunca pek bir keyifle çalışıyorum. İnsanda alıp yeme isteği uyandıran kremalarımdan hepimizin bildiği o malum markanın kavanozuna da denemek istedim. Bu seferki bir önceki postumdan farklı olarak iki katlı oldu,aralardan farklı renkte kremalar akıyormuş izlenimi vermeye çalıştım.

Öncelikle  hamur kabartmada kullandığımız beyaz şekillendirme hamurunu açarak kapagı üzerine bastırıp kestim. Bu işlemi bir kere daha tekrarlayarak iki adet kapagımın bire bir ölçülerinde kesilmiş pastaban olarak kullanacağım hamurumu elde etmiş oldum.

Kapagımın zeminine su bazlı boyalardan mor olanı  bolca sıktım. Üzerine birinci hamurumu yerleştirerek biraz bastırdım. Böylece boyam kenarlardan biraz taşmış oldu. hamurun üzerine pembe boyamı da aynı şekilde sıkarak diğer hamur üzerine kapatıp hafifçe bastırdım. Mordan sonra pembe krema da yer yer kenarlardan gözüktü.

 En üstteki hamurumun zeminini kırmızıya boyayıp kremamı çöreklenmiş bir yılan misali içten dışa doğru sıktım. Üzerini çeşitli objelerle süsledikten sonra kenarlarını minik minik tepeciklerle çevreledim. Her birinin üzerine cımbız yardımıyla birer boncuk yerleştirdim ve kurumaya bıraktım.

Kavanozumun cam kısmını da cupcake dekupajı ,puantiye ve kurdela ile biraz süsledikten sonra fotografladım.









Sizlerin ve annelerinizin Anneler Günü'nü içtenlikle kutluyorum.













6 Mayıs 2014 Salı

Kremalı Kavanozlarım




Merhaba arkadaşlar,

Ne zamandır görüp denemeyi sabırsızlıkla beklediğim üç boyutlu dolgu ile nihayet bugün tanıştım.
Biraz işlemleri anlatmam gerekirse,

Öncelikle kavanozları dört kat enamel boya ile boyadım. Birer hafta ara ile boyaları sürdüm ki iyice kurusun ve boya soyulmasın diye... Bir kaç gün ara ile de sürülebilir. Enamel boya ile boyamamın sebebi mutfakta kullanılacak olması. Yıkananınca asla deforme olmuyor. Eğer fırınlayarak kullanılmayacaksa boyanın tam anlamıyla kurumsaı için 21 gün beklemek gerekiyor. Verniği ancak bu süre sonunda sürülebiliyor.

Boyama işlemi bittikten sonra Cadence 'ın yeni çıkan 3D boyutlu dolgusunu mutfaklarda kullandığımız krema sıkma aparatı ile pastanın üzerine sıkar gibi kavanozların kapaklarına sıktım. Üzerine yıldız ,kalp şeklindeki boncuklardan  ve kum boncuklardan serpiştirerek bir gün önce  fimo kullanarak hazırladığım cupcakelerden yerleştirdim.  Lolipop ,dondurma ,çilek şeklinde boncukları da uyumlu bir şekilde dizerek kurumaya bıraktım. Dolgu malzemesinin kutusunun  üzerinde 24-48 saatte kurur ve yıkayarak temizlenebilir yazıyor.

Kavanozların gövde kısmına dekupaj uyguladım ve fırçamın arkasıyla resimlerle uyumlu minik puantiyeler yaptım. Malum puantiyesiz ve fiyonksuz mutfak olmaz:)

 Fimo ile nasıl cupcake yaptığımdan da biraz bahsetmek isterim. İstenilen renklerde fimo hamuru alınarak elle yumuşatılır. Şekillendirildikten sonra 110 derece'de bir yağlı kağıdın üzerinde yaklaşık 20dak. süresince sık sık kontrol ederek fırınlanır, fırından çıkan fimolar buzlu suya atılırsa hem parlak renkler elde edilir hem de çatlama söz konusu olmaz.

Daha detaylı bilgi ve farklı objeler için nasıl yaptım? etiketi ile yayınlanmış postlarıma göz atabilirsiniz.
Mutlu kalın:))...








7 Mart 2014 Cuma

Cam Boyama Reçellik


İşin içine mutfak , cupcake , fiyonk ve puantiye girince biz kadınlar nasıl da gülümsüyoruz.
Enamel boya kullanarak yaptığım bu reçellikte hepsinden mevcut efendim:)




14 Mayıs 2012 Pazartesi

Emoş'un Poşetlik Takımı

Bir sabah kahvaltısı sırasında Emine Teyze'nin evinden yürüttüğüm ham haldeki poşetlik ve üzerine peçete yapıştırıp elle figürler yaptığı, içine poşetleri koyduğu ahşap objeyi yenileyip sahibine teslim ettim.
Bu işlerle uğraşmaya başladığımdan beri kendi evim bir yana yakınlarımın evlerini de elden geçiriyorum.Yakında eşyalarını saklayacaklar benden :))
Mutfağı kahverengi ve pembe olduğu için bu renkleri kullandım .Bu iki renk yanyana gelince ne hoş oluyormuş.



Yapıştırılmış peçeteler ahşapla o kadar bütünleşmişti ki kazıma ihtimalim yoktu.Ben de üzerlerini uçuk pembe ile boyadım ve kahverengi sürdüm.Böylece hem kendinden kabartmalı bir görüntüsü oldu hem de  bazı yerlerini zımparaladım ki alttaki pembeler görünsün.