dekupaj etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
dekupaj etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

6 Mayıs 2014 Salı

Kremalı Kavanozlarım




Merhaba arkadaşlar,

Ne zamandır görüp denemeyi sabırsızlıkla beklediğim üç boyutlu dolgu ile nihayet bugün tanıştım.
Biraz işlemleri anlatmam gerekirse,

Öncelikle kavanozları dört kat enamel boya ile boyadım. Birer hafta ara ile boyaları sürdüm ki iyice kurusun ve boya soyulmasın diye... Bir kaç gün ara ile de sürülebilir. Enamel boya ile boyamamın sebebi mutfakta kullanılacak olması. Yıkananınca asla deforme olmuyor. Eğer fırınlayarak kullanılmayacaksa boyanın tam anlamıyla kurumsaı için 21 gün beklemek gerekiyor. Verniği ancak bu süre sonunda sürülebiliyor.

Boyama işlemi bittikten sonra Cadence 'ın yeni çıkan 3D boyutlu dolgusunu mutfaklarda kullandığımız krema sıkma aparatı ile pastanın üzerine sıkar gibi kavanozların kapaklarına sıktım. Üzerine yıldız ,kalp şeklindeki boncuklardan  ve kum boncuklardan serpiştirerek bir gün önce  fimo kullanarak hazırladığım cupcakelerden yerleştirdim.  Lolipop ,dondurma ,çilek şeklinde boncukları da uyumlu bir şekilde dizerek kurumaya bıraktım. Dolgu malzemesinin kutusunun  üzerinde 24-48 saatte kurur ve yıkayarak temizlenebilir yazıyor.

Kavanozların gövde kısmına dekupaj uyguladım ve fırçamın arkasıyla resimlerle uyumlu minik puantiyeler yaptım. Malum puantiyesiz ve fiyonksuz mutfak olmaz:)

 Fimo ile nasıl cupcake yaptığımdan da biraz bahsetmek isterim. İstenilen renklerde fimo hamuru alınarak elle yumuşatılır. Şekillendirildikten sonra 110 derece'de bir yağlı kağıdın üzerinde yaklaşık 20dak. süresince sık sık kontrol ederek fırınlanır, fırından çıkan fimolar buzlu suya atılırsa hem parlak renkler elde edilir hem de çatlama söz konusu olmaz.

Daha detaylı bilgi ve farklı objeler için nasıl yaptım? etiketi ile yayınlanmış postlarıma göz atabilirsiniz.
Mutlu kalın:))...








1 Mayıs 2014 Perşembe

Dekoratif Mutfak Objesi



Merhaba
Yoğun geçen bol tatilli bir haftanın ardından biraz kendime zaman ayırıp mutfak cicisini  bitirebildim.
Bir çocuk şenliği,bir 23 Nisan gösterisi,bir doğum günü etkinliği ,iki kızımla ayrı ayrı anne-kız günleri ,bir davet geçen iki haftamın özeti...

Bu panoyu bir arkadaşım sergide beğenmişti. Sürpriz olarak hazırlandı, görünce yüz ifadesini çok merak ediyorum doğrusu:)




25 Mart 2014 Salı

Saatli Maarif Takvimim



Merhabalar

Çoğumuz bu takvimleri unuttuk bile ...
Çocukluğumdan çok net hatırlıyorum . Yaprakları her gün koparılıp o gün doğan çocuklar için kız ve erkek isimleri ,yemek tarifleri ,küçük hikayeler ve büyüklerimiz için namaz saatleri itina ile okunurdu.
Daha önce notluk olarak tasarlayıp beğeninize sunduğum bu kullanışlı obje, anneciğimin mutfağında yerini alacak. Her gün koparma görevini de babacığım üstlenecek sanırım:)






10 Şubat 2014 Pazartesi

Güzel Kızıma



Yaptığım her şeyi sahiplenmek isteyen ve sadece kendisine çalışmam konusunda ısrar eden  Little Evy umarım bir süre çalışma masası için yaptığım takımla  idare edip sessiz kalır .
Diyordum kiii...
İki numara ben de isterim diye tutturmaz mı...
Kaçış yok, işe koyulma zamanı :)




21 Ocak 2014 Salı

Sonunda



Merhaba Sevgili Bloggerlar


Okullar yarı yıl tatiline girmeden önce son bir kaç gün kendimle ilgili işlerimi halletmeye çalışıyorum ki çocuklarımla dolu dolu bir tatil geçirebileyim. Şimdiden program yapmaya başladılar :)



Çok fazla  takı kutusu çalıştım ama açıkçası kutunun  içindeki bölmelerde kolyeler her zaman karışırdı. Bu formu bulunca dolu stoklarıma rağmen dayanamayıp aldım ve hemen gerekli tasarımları yapıp kullanmaya başladım. Gerçekten kullanımı da pek bir rahatmış.
Bana kalacak mı çok merak ediyorum doğrusu:)



Bazen elime malzemeleri  alır,boyar sonra da kaldırırım. Bir türlü aklıma bir şey gelemez , gelenler de içime sinmez.
Geçtiğimiz bir kaç hafta bende durum buydu. Bu işleri zevk için yaptığımızdan istediğimiz zaman bırakıp başka işlere kanalize olup daha sonra dönüş yapabiliyoruz. Fakat ben sık sık üretmeye alışık olduğumdan biraz ara verince huzursuz oluyorum. Hemen tasarlayıp sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ben bu işi çoook seviyorum.







2 Ocak 2014 Perşembe

Hoşgeldin 2014


 Yepyeni yılın sizlere sağlık, mutluluk, huzur, bereket, başarı, aşk  getirmesini dilerim.
 Umarım hepiniz iç yolculuğunuzda kendinizi bulursunuz.

Sevgilerimle.



18 Aralık 2013 Çarşamba

Mutfaktaki Kara Tahta




En son ilkokulda tebeşir ve kara pardon yeşil tahta ile haşır neşir olmuştum. Sonraki dönemlerde beyaz tahtaya geçiş yaptık. Uzun seneler sonra evimde de kullanmak kısmet oldu. Çocuklarımdan bana sıra gelirse günün menüsünü yazmayı planlıyorum:)



13 Aralık 2013 Cuma

Tilda Aşkı




Bu şirin bebekleri çok seviyorum. Bez olanlarını yapamıyorum bari kendime uydurup böylesini yapayım dedim. Yılbaşı ağacımda neredeyse yer kalmadı. Bütün bu süslerle dolup  devrilmezse iyidir.
Öyle bir çılgınlık ki bir çoğunu kendim yaptığım gibi bir o kadar da satın alıyorum. Ama piyasada o kadar şık ürünler var ki insan dayanamıyor. Her yeni yıl öncesi çocuklarımla alışverişe çıkar ağacımıza her yıl birer adet süs eklemelerini isterim. Beğendiklerini seçerler ve istedikleri dala takarlar. Dolayısıyla ağacımız her geçen yıl biraz daha ağırlaşıyor:)



26 Kasım 2013 Salı

Çiçekçi Kız



Uzun zamandır, bu kitap şeklindeki kutuların birbirinden güzel örneklerini görüp ne yapabilirim diye düşünürken bu masum bakışlı küçük kız ile tanıştığımda kafamda şimdiki hali şekillendi.
Mumla ve yağlı boya ile eskitme,hamur kabartma , içi için peçete transferi de dahil bir çok teknik bir arada kullanıldı.






 Eski bir roman görünümü vermek istedim. Hani çocukluğumuzda ,eminim hepimizin gözlerinin dolu dolu olmasına sebep olan bir kibritçi kız hikayesi vardı ya  bu kız da sanki onun gibi içime dokunan bir şeyler anımsattı bana...
Neredeyse üzerine bir de roman yazasım var .Ne güzel olurdu ,kutunun içine koyar büyüdüklerinde çocuklarıma anı olarak bırakırdım:)






4 Ekim 2013 Cuma

Kedi Temalı Dekupaj Resimleri




İstanbul'da hava öyle soğuk ki ben de tıpkı bir kedi gibi ısınacak yer arıyorum.
Çocukluğumdaki  sobaların sıcaklığı da hiçbir kaloriferde yok doğrusu...
Bugün Dünya Hayvanları Koruma Günü , lütfen bütün hayvanlara karşı daha duyarlı olalım ve çocuklarımıza da onlara şefkatle yaklaşmayı aşılayalım.
Bu şirin kediciklerle neler yapılır neler, şimdiden aklımda bir kaç fikir belirdi bile.
Güle güle kullanın...



















Bu çok masuuuum:)

                                                                                                                  Resimler Netten alıntıdır

4 Eylül 2013 Çarşamba

Hoşgeldin Hüzün Ayı



Yaz ,tatil ,sıcaklar derken çok şükür bu sene de sonbaharı görebildik. Çocuklarımla üç ay boyunca her an birlikte olup yoğun vakit geçirdikten sonra okula başlama zamanı yaklaştıkça içimi bir hüzün kaplıyor. Hele okulun ilk günleri ev bomboş geliyor ve okulun çıkış saatini dört gözle bekliyorum. Onları ne kadar özlesem de Eylül ayı ile birlikte bir derlenme toplanma ,disipline olma, yapacaklarımı düzene sokma ,evime çeki düzen verme dönemine girerim. Artık hayat daha yavaş , yerleşik ve sistemlidir benim için. Ayrıca zihnen de durma, düşünme, muhakeme etme ve dinginlik hali alır beni.
Veee tabi yazın aksine ahşaplarımla ve cicilerimle  daha haşır neşir olurum. Soğuk günlerde sessiz ve sıcak evimde bunlarla uğraşmayı çok özledim.
Bu sene hobilerime bir yenisi daha eklendi. Çarpı işi...
Ne kadar dinlendirici ,rahatlatıcı ve zevkli bir etkinlikmiş. İlk örneğim büyük kızım için aldığım ama henüz yaşı gereği yeterli sabrı gösteremeyip kenara attığı bir şirin kız. Bir şeylerin eksik kalmasına hiç tahammülüm olmadığından elime alıp bitirmeye çalışırken bir anlamda bağımlısı oldum. Çarpı işini ortaokul yıllarımızda ev ekonomisi dersinde çalışmıştık ama o zamandan bu zamana (fazla bir zaman değil yanlış anlamayın:)) desenler evrim geçirmiş. Şu anda tablolardan tutun da mutfak gereçlerine, portrelerden Paris modasına kadar  her desenin şemasını bulabiliyorsunuz.
Gelelim yaz boyu  köşede bir kimliğe bürünmeyi beklemiş ,tozu alınıp alınıp yerine bırakılmış kutuma...



İkili çatlatma tekniğini aynı kutu ile daha önce pastel renklerle uygulamış,nasıl yaptığımı detaylı olarak burada http://evycraft.blogspot.com/2013/05/catr-catr-catlattm.html  anlatmıştım.
Onu yeğenime hediye ettim. Odasında severek kullandığını gördükçe çok mutlu oluyorum.

Aşağıda üstten görünümünü göstermeye çalıştım. Çatlakların aralarını pembe yağlı boya ile geçtim.
Sonbaharı hakkını vererek yaşamanızı diliyorum...





20 Ağustos 2013 Salı

François'nın Meyhanesi


Kapıların girişini süslemek için çok ideal bu kutular.
Daha evin içine girmeden insanın içini açıyorlar.
Dışı böyleyse kim bilir evin içi nasıl süslüdür diye düşünmeden edemiyor insan.
Objemin üzerindeki resim beni çook uzaklara götürdü...
O kadar canlı ki , sanki birazdan içeri girecekmişim gibi.
Üzerinde zevkle çalıştığım bu dekupaj resmi için  sevgili Ece Aymer'e teşekkür ederim.





Farklı kağıtlardan  dekupaj kolajı ,biraz eskitme,biraz da tamamlama var üzerinde ...

31 Temmuz 2013 Çarşamba

Eski Tavamın Geri Dönüşümü

Bunaltıcı sıcaklar beni evden çıkamaz hale getirse de bunu avantaja çevirip yeni ciciler yapmaya çalışıyorum.
Favorilerim  geri dönüşüm projeleri .Eskiden yeni yaratmaya bayılıyorum.
Efendim ayıptır söylemesi mutfağımda ufak çaplı bir eşya yenileme  söz konusuydu.
Teflon tavalarım da bundan nasibini alıp , yerlerini seramiklere bıraktılar.
En çok kullandığım ise yaşamına yine benim mutfağımda fakat aksesuar olarak devam ediyor...




                                                 Eski Hali



                                                 Nasıl mı yaptım?

Tavamın arka zeminini krem rengi sprey boya ile boyadım.
Eşimden yardım isteyerek tam ortasını deldirdim.
Eski bir saatin mekanizmasını düzgünce çıkardım.
Dekupaj resmini  yapıştırdım.
Arkasına mekanizmayı kuvvetli yapıştırcı ile yapıştırıp önden  akrep yelkovan ve saniyelerini takıp delikten geçirerek birleştirdim.
Sap kısmı lacivertti,akrilik boya yardımı ile mavi üzerine krem degrade yapıp bütünleştirmeye çalıştım.
Sıra saati ayarlayıp uygun bir yere asmaya geldi.


24 Temmuz 2013 Çarşamba

Vintage Dergilik


Güzel bir tatilin ardından çok sevdiğim evime döndüm sonunda...
Tatilde,farkında olmadan  o kadar fikir biriktirmişim ki kafamda ,döner dönmez ellerim çalışmaya başladı.
Haziran sonu alıp ,balkonumda sakladığım dergiliğim için güzel resimler bularak başladım işe...
İlk defa denediğim yağlı boya eskitmeyi çok sevdim.
Tam da beni yansıtan bir tasarım oldu.
Talipleri çok ama kimselere vermeye niyetim yok:)











17 Mayıs 2013 Cuma

Bahçe Temalı Dekupaj Resimleri

Bahçe ile ilgili dekupaj resimlerinden bazıları...
Saksılarımda ve balkonumda  bunları sıkça kullanıyorum.
Güzel işler çıkması dileğiyle...



 
 
 





 

 

 

26 Nisan 2013 Cuma

Cafe'li Poşetlik

Dekupaj Tekniği ve biraz da tamamlama var.
Mutfak doldu taştı. Asacak bir yer bulurum umarım:)







5 Nisan 2013 Cuma

Sehpa Yenileme

Düz beyaz renkte kulladığım zigonlarımın üzerinde sarı bardak lekeleri oluşmuştu.
Ben de dekupaj ile kamufle ettim.