kavanoz etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kavanoz etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Mayıs 2014 Cuma

Kremalı Geri Dönüşüm




Yeniden değerlendirme ve geri dönüşüm söz konusu olunca pek bir keyifle çalışıyorum. İnsanda alıp yeme isteği uyandıran kremalarımdan hepimizin bildiği o malum markanın kavanozuna da denemek istedim. Bu seferki bir önceki postumdan farklı olarak iki katlı oldu,aralardan farklı renkte kremalar akıyormuş izlenimi vermeye çalıştım.

Öncelikle  hamur kabartmada kullandığımız beyaz şekillendirme hamurunu açarak kapagı üzerine bastırıp kestim. Bu işlemi bir kere daha tekrarlayarak iki adet kapagımın bire bir ölçülerinde kesilmiş pastaban olarak kullanacağım hamurumu elde etmiş oldum.

Kapagımın zeminine su bazlı boyalardan mor olanı  bolca sıktım. Üzerine birinci hamurumu yerleştirerek biraz bastırdım. Böylece boyam kenarlardan biraz taşmış oldu. hamurun üzerine pembe boyamı da aynı şekilde sıkarak diğer hamur üzerine kapatıp hafifçe bastırdım. Mordan sonra pembe krema da yer yer kenarlardan gözüktü.

 En üstteki hamurumun zeminini kırmızıya boyayıp kremamı çöreklenmiş bir yılan misali içten dışa doğru sıktım. Üzerini çeşitli objelerle süsledikten sonra kenarlarını minik minik tepeciklerle çevreledim. Her birinin üzerine cımbız yardımıyla birer boncuk yerleştirdim ve kurumaya bıraktım.

Kavanozumun cam kısmını da cupcake dekupajı ,puantiye ve kurdela ile biraz süsledikten sonra fotografladım.









Sizlerin ve annelerinizin Anneler Günü'nü içtenlikle kutluyorum.













6 Mayıs 2014 Salı

Kremalı Kavanozlarım




Merhaba arkadaşlar,

Ne zamandır görüp denemeyi sabırsızlıkla beklediğim üç boyutlu dolgu ile nihayet bugün tanıştım.
Biraz işlemleri anlatmam gerekirse,

Öncelikle kavanozları dört kat enamel boya ile boyadım. Birer hafta ara ile boyaları sürdüm ki iyice kurusun ve boya soyulmasın diye... Bir kaç gün ara ile de sürülebilir. Enamel boya ile boyamamın sebebi mutfakta kullanılacak olması. Yıkananınca asla deforme olmuyor. Eğer fırınlayarak kullanılmayacaksa boyanın tam anlamıyla kurumsaı için 21 gün beklemek gerekiyor. Verniği ancak bu süre sonunda sürülebiliyor.

Boyama işlemi bittikten sonra Cadence 'ın yeni çıkan 3D boyutlu dolgusunu mutfaklarda kullandığımız krema sıkma aparatı ile pastanın üzerine sıkar gibi kavanozların kapaklarına sıktım. Üzerine yıldız ,kalp şeklindeki boncuklardan  ve kum boncuklardan serpiştirerek bir gün önce  fimo kullanarak hazırladığım cupcakelerden yerleştirdim.  Lolipop ,dondurma ,çilek şeklinde boncukları da uyumlu bir şekilde dizerek kurumaya bıraktım. Dolgu malzemesinin kutusunun  üzerinde 24-48 saatte kurur ve yıkayarak temizlenebilir yazıyor.

Kavanozların gövde kısmına dekupaj uyguladım ve fırçamın arkasıyla resimlerle uyumlu minik puantiyeler yaptım. Malum puantiyesiz ve fiyonksuz mutfak olmaz:)

 Fimo ile nasıl cupcake yaptığımdan da biraz bahsetmek isterim. İstenilen renklerde fimo hamuru alınarak elle yumuşatılır. Şekillendirildikten sonra 110 derece'de bir yağlı kağıdın üzerinde yaklaşık 20dak. süresince sık sık kontrol ederek fırınlanır, fırından çıkan fimolar buzlu suya atılırsa hem parlak renkler elde edilir hem de çatlama söz konusu olmaz.

Daha detaylı bilgi ve farklı objeler için nasıl yaptım? etiketi ile yayınlanmış postlarıma göz atabilirsiniz.
Mutlu kalın:))...








14 Şubat 2014 Cuma

Sevgiliye




Evimizin tek erkeği, biricik sevgilimize kızlarımla birlikte kişiye özel bir hediye hazırladık.
İsmi Aşk Kavanozu...
Her sabah uyandığında kavanozun içindeki notlardan bir tanesini alıp okuyacak. Pembeler büyük kızıma ait. Maviler henüz yazamadığı için küçük kızımın yaptığı resimlerden oluşuyor.
Kırmızı ve kalp şeklinde olanlar ise benimkiler.
Hayatta bir sevdiceği olan olmayan herkesin sevgi günü kutlu olsun.



13 Eylül 2013 Cuma

Kışa Hazırlık


Her sene yapmaya niyetlendiğim ve bir sebepten sekteye uğramış domates ve biber soslarımla   karşınızda olmanın mutluluğunu  yaşamaktayım:)

Süslemeden olur mu ?


Sos yapımını bilenler bilirler de ben asıl domatesleri soymanın püf noktasını vermek istiyorum.
Domatesleri yıkayıp büyükçe bir tencereye dolduruyorsunuz üzerine kaynar su döküp ılıklaşana kadar bekliyorsunuz. Kabukları zar gibi kolayca soyuyorsunuz.

Tam da kavanozları süslerken annem geldi. Bunları görünce" kızım işin mi yok , iki çocukla incik cincik uğraşıyorsun, kavanozların süssüz olsa ayıp mı olur vs.." dedi dediii, bana mutluluklar dileyip (kesin içinden akıl fikir de dilemiştir) gitti.

Bunlar benim molalarım,terapilerim .Beni gerçekten rahatlatıyorlar ve kafamı boşaltmamı sağlıyorlar.
Ne yapayım anneciğim ben de böyleyim işte:)

Dantel kağıt da denilen çay bardağı altlıklarının üzerine peçeteden kestiğim domatesleri ve dekupaj kağıdından biberleri yapıştırdım.Yapımı çok basit sonuç şık. Benden tavsiyesi sizden denemesi...