atık değerlendirme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
atık değerlendirme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Mayıs 2014 Cuma

Kremalı Geri Dönüşüm




Yeniden değerlendirme ve geri dönüşüm söz konusu olunca pek bir keyifle çalışıyorum. İnsanda alıp yeme isteği uyandıran kremalarımdan hepimizin bildiği o malum markanın kavanozuna da denemek istedim. Bu seferki bir önceki postumdan farklı olarak iki katlı oldu,aralardan farklı renkte kremalar akıyormuş izlenimi vermeye çalıştım.

Öncelikle  hamur kabartmada kullandığımız beyaz şekillendirme hamurunu açarak kapagı üzerine bastırıp kestim. Bu işlemi bir kere daha tekrarlayarak iki adet kapagımın bire bir ölçülerinde kesilmiş pastaban olarak kullanacağım hamurumu elde etmiş oldum.

Kapagımın zeminine su bazlı boyalardan mor olanı  bolca sıktım. Üzerine birinci hamurumu yerleştirerek biraz bastırdım. Böylece boyam kenarlardan biraz taşmış oldu. hamurun üzerine pembe boyamı da aynı şekilde sıkarak diğer hamur üzerine kapatıp hafifçe bastırdım. Mordan sonra pembe krema da yer yer kenarlardan gözüktü.

 En üstteki hamurumun zeminini kırmızıya boyayıp kremamı çöreklenmiş bir yılan misali içten dışa doğru sıktım. Üzerini çeşitli objelerle süsledikten sonra kenarlarını minik minik tepeciklerle çevreledim. Her birinin üzerine cımbız yardımıyla birer boncuk yerleştirdim ve kurumaya bıraktım.

Kavanozumun cam kısmını da cupcake dekupajı ,puantiye ve kurdela ile biraz süsledikten sonra fotografladım.









Sizlerin ve annelerinizin Anneler Günü'nü içtenlikle kutluyorum.













14 Ekim 2013 Pazartesi

Herkese İyi Bayramlar



Bayram sebebiyle, ailece  küçük çaplı bir seyahate çıkıyoruz. Gezi notları postalarıma yenilerini ekleyecek olmanın heyecanı içindeyim. Bakalım nerelerden fotograflarla döneceğim:)

Yaşadığım yerde, sıkça gittiğim bir alışveriş merkezinin girişinde bu manzarayı görüp bir çocuk gibi sevindim. Size en iyi görüntüleri verebilmek için her yönden onlarca resim çektim. Atık malzemeleri görüp bu kadar hevesle etrafında dönerken beni görenler şaşkınlık içinde bakıyorlardı:)
Fotoğrafların arka planını flulaştırmak için ne kadar uğraşsam da başarılı olamadım ,ben de pes ettim. Bilenler varsa insaniyet namına bilgilendirsinler bu teknoloji özürlü blogger kardeşini:)

Geri Dönüşümün bu kadar yaratıcı bir şekilde vurgulandığını ilk defa gördüm. Emek verip yapanların ellerine sağlık...









11 Eylül 2013 Çarşamba

I Love Recycling



Atılmayı bekleyen objelerimi dönüştürmenin verdiği mutluluğu tarif edemem.  Bu cam damacanamı uzunca bir süre çok severek kullandım . Fakat zamanla camı içten bulanıklaşmaya ,buzlanmaya başladı.  Ne kadar yıkarsam yıkayayım leke bir türlü geçmiyordu.  Ben de çareyi dönüştürmekte buldum.  Önce bir güzel boyadım sonra peçeteyi bütün olarak yapıştırıp tamamladım.  Üzerine de bolca sprey vernik.  Zemini düz olmadığından peçetenin üzerindeki  resim daha bir hareketli durdu.  Şimdi mutfağımda bir aksesuar o ...













Estetik Operasyon  Öncesi Böyle Görünüyordu Kendileri :)









8 Haziran 2012 Cuma

Salça Kutusundan Dönüşüm




Teneke salça kutusuna peçete dekupajı yapıp alt kısmı kırılmış seramik kavanozumun kapağını kullandım. Kurabiye kutusu olarak kullanmayı düşünüyorum...
Diğer açılardan şöyle görünüyor...







29 Mayıs 2012 Salı

Evimizin Bay Beceriklisi




Değerli eşim, küçük kızımızla birlikte TV izlerken Bay Becerikli'nin programına rastlıyor. İzledikleri bölümde deniz feneri yapılıyor.
Kızımız biz de yapalım diye tutturunca ,eşim ben daha iyisini yaparım edasıyla soluğu atölyemde (balkonumuz) alıyor.
İki kafadar ,süt kutusu, gazete kağıtları, Pringels kutusu, biraz köpük ve benim boyalarımdan boolca kullanarak ve her yeri biribirine katarak! çok hoş bir tasarım yaptılar.
İtiraf edeyim bu kadarını beklemiyordum.
Tabii ortalığı toplamak her zamanki gibi bendenize kaldı efendim.
Bay Beceriklim , seninle gurur duydum .
ellerine sağlık...






17 Mayıs 2012 Perşembe

Geri Dönüşüm Defilesinden Kareler


Okulumuzda ,atık materyallere dikkat çekme amacıyla yaptığımız defile  büyük beğeni topladı. Birbirinden güzel kızlarımız ve yakışıklı erkekler tasarımlarını başarılı bir şekilde  sundular.
Her biri sanki doğuştan modelmiş gibi , profesyonellere taş çıkarırcasına podyumda yürüdüler.

Sunulan kıyafetlerden bazıları;
Solunuzdaki elbise tarlatan üzerine renkli çöp poşeti kaplandı üst kısmı atık kumaşlar değerlendirilerek yapıldı.Üzerine poşetlerden fiyonklar takıldı.
Diğeri, elbisenin üzerine balonlar tuttutrulup Eski CD lerle süslendi.

Etek kısmı için ,tütünün üzerine defter kaplamak için kullanılan kağıtlar şeritler halinde kesilip zımbalandı.Gövde arajman tülü ile kaplandı.beli koltuk döşeme kumaşı parçası.Çanta atık kutudan yapıldı.
Sol taraftaki elbise, atık kumaş parçaları birbirine eklenerek yapıldı.Cep kısımları pet şişeden.Sırtı ise delikli kağıt kaplama.
Diğeri ,tuvalet kağıdı ruloları preslenip boyanarak ve biribirne tutturularak yapıldı.

Renkli çöp poşetleri değerlendirilmesinin başka bir örneği.


Alışveriş poşetlerinin ve ambalaj atıklarının değerlendirilmesi .



Gövde kısmı rafya kağıtlarından,etek kısmı çöp poşetinden yapıldı.