el yapımı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
el yapımı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
14 Mart 2014 Cuma
Dünya Pi Günü
.
Pi günü, matematik sabiti pi sayısına özel kabul edilmiş ve her yıl 14 Mart tarihinde kutlanmaktadır.Bugün 3.ayın 14'ü olduğundan pi sayısına karşılık gelmektedir.
Büyük kızımın okulunda da herkesin pi sayısı şeklinde bir yiyecek getirmesi ile parti havasında geçecek.
Kızımın dün akşam kendi elleriyle yapıp süslediği pastamız...
7 Eylül 2012 Cuma
Ve Yaz Biter...
Ay düştü
Mavi neonları söndü
Sahil çay bahçelerinin
Ortalıkta birkaç sarı yaprak
Yarım bir çay
Ve sadece hatıralar, var
Yaz bitti...
İ.Sadri
Yazın başlarında kısa bir tatile çıkan ilham perim sonunda kürkçü dükkanına döndü.
Eylül'ün ilk cicisi...
Mavi neonları söndü
Sahil çay bahçelerinin
Ortalıkta birkaç sarı yaprak
Yarım bir çay
Ve sadece hatıralar, var
Yaz bitti...
İ.Sadri
Yazın başlarında kısa bir tatile çıkan ilham perim sonunda kürkçü dükkanına döndü.
Eylül'ün ilk cicisi...
Peçete kabartma tekniği uygulanmış hali de şöyle
16 Haziran 2012 Cumartesi
Welcome Home
Etiketler:
ahşap boyama,
boncuk boya,
dekupaj,
el yapımı,
kapı önü,
posta kutusu
14 Mayıs 2012 Pazartesi
Emoş'un Poşetlik Takımı
Bir sabah kahvaltısı sırasında Emine Teyze'nin evinden yürüttüğüm ham haldeki poşetlik ve üzerine peçete yapıştırıp elle figürler yaptığı, içine poşetleri koyduğu ahşap objeyi yenileyip sahibine teslim ettim.
Bu işlerle uğraşmaya başladığımdan beri kendi evim bir yana yakınlarımın evlerini de elden geçiriyorum.Yakında eşyalarını saklayacaklar benden :))
Mutfağı kahverengi ve pembe olduğu için bu renkleri kullandım .Bu iki renk yanyana gelince ne hoş oluyormuş.
Bu işlerle uğraşmaya başladığımdan beri kendi evim bir yana yakınlarımın evlerini de elden geçiriyorum.Yakında eşyalarını saklayacaklar benden :))
Mutfağı kahverengi ve pembe olduğu için bu renkleri kullandım .Bu iki renk yanyana gelince ne hoş oluyormuş.
Yapıştırılmış peçeteler ahşapla o kadar bütünleşmişti ki kazıma ihtimalim yoktu.Ben de üzerlerini uçuk pembe ile boyadım ve kahverengi sürdüm.Böylece hem kendinden kabartmalı bir görüntüsü oldu hem de bazı yerlerini zımparaladım ki alttaki pembeler görünsün.
22 Nisan 2012 Pazar
Eski Çerçevemi Değerlendirdim
Uzun zaman önce bir yapı marketten aldığım çerçevelerim ne zamandır konsolun derinliklerinde duruyorlardı.Geçenlerde tozlarını alıyordum ki başımın sol üst köşesinde bir ampul yandı.
Ve sonuç...
Yapılış aşamaları
Önce çerçevemi pembeye boyayıp bir gün bekledikten sonra tamamına mum sürdüm. Bir kaç saat de mumun kurumasını bekledik.En son beyaz boya sürüp bir gün daha bekledim.
Bulaşık teli ile çerçevenin bazı yerlerini kazıyarak alttan hafif pembelerin çıkmasını sağladım.Bu arada iki tane de mavi yapıyorum ki duvarda yalnız kalmasın:)
Çerçevenin camının üzerine ortanca resmini dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.Aynı resmin diğer kopyasını kenarlarından düzgünce kesip hamur kabartma yöntemini uyguladım.Resmin içindeki bazı çiçekleri fazladan kesip kabartma sırasında altına kürdan sokarak iyice kaldırdım.Böylece hem üç boyutlu hem de hareketli bir resim oldu.
Ve sonuç...
Yapılış aşamaları
Önce çerçevemi pembeye boyayıp bir gün bekledikten sonra tamamına mum sürdüm. Bir kaç saat de mumun kurumasını bekledik.En son beyaz boya sürüp bir gün daha bekledim.
Bulaşık teli ile çerçevenin bazı yerlerini kazıyarak alttan hafif pembelerin çıkmasını sağladım.Bu arada iki tane de mavi yapıyorum ki duvarda yalnız kalmasın:)
Çerçevenin camının üzerine ortanca resmini dekupaj tutkalı ile yapıştırdım.Aynı resmin diğer kopyasını kenarlarından düzgünce kesip hamur kabartma yöntemini uyguladım.Resmin içindeki bazı çiçekleri fazladan kesip kabartma sırasında altına kürdan sokarak iyice kaldırdım.Böylece hem üç boyutlu hem de hareketli bir resim oldu.
Etiketler:
ahşap boyama,
çerçeve,
çiçek,
dekupaj,
el yapımı,
geri dönüşüm,
hamur kabartma,
mumla eskitme,
nasıl yaptım?,
ortanca,
pembe
13 Nisan 2012 Cuma
Ahşap Kesme Aynam
Ahşap Kesme, el emeği gerektiren unutulmaya yüz tutmuş geleneksel bir sanattır.
Malzemelerini İstanbuldan temin edemediğimiz için Trabzon'da özel olarak yaptırdık.
Bunlar tezgahı ve testeresi
İlk olarak aynamın ovalini kesip ,kıl testere ile içine girip oydum.
İçinden çıkan parçaya motifler çizip küçük olan testere ile dikkatlice kestim ve aynamın üzerine yapıştırdım.
Malzemelerini İstanbuldan temin edemediğimiz için Trabzon'da özel olarak yaptırdık.
Bunlar tezgahı ve testeresi
İlk olarak aynamın ovalini kesip ,kıl testere ile içine girip oydum.
Aynası takılmadan fotoğrafını çektim .Çünkü aynayı resimlemek gerçekten zor.
11 Nisan 2012 Çarşamba
İlk Tığ İşi denemelerim
Basit işler yapmak, kalbimize ve ruhmuza inanılmaz derecede iyi gelir.Ellerimizi hareket ettirerek ve beynimizi az çalıştırarak yaptığımız işlerde içimiz gevşeme ,anlam ve başarma hisleri ile dolar.Zen özellikli olan ve tekrarlanan işler sakinleştirici etki yapar.
Sevdim ben bu işi .
Sevdim ben bu işi .
9 Nisan 2012 Pazartesi
Romantik Bardak Altlıklarım
Bu sabah yağmur var İstanbul'da ...
Bardağın dolu tarafını görmek isterseniz; romantik,dingin ,sessiz sessiz yağan yağmurun cama vuruşu falan filan ...
Eğer İstanbul'da yaşayıp benim gibi evden çıkmak zorundaysanız; trafik çilesi,çamur,kasvetli soğuk bir hava .
Neyse biz ilkini tercih edelim yoksa gün bitmez:))
İşte size bu romantik İstanbul Nisan'ından romantik Paris'e uzanan yeni bitirdiğim bardak altlıklarım
Sevgiler...
Bardağın dolu tarafını görmek isterseniz; romantik,dingin ,sessiz sessiz yağan yağmurun cama vuruşu falan filan ...
Eğer İstanbul'da yaşayıp benim gibi evden çıkmak zorundaysanız; trafik çilesi,çamur,kasvetli soğuk bir hava .
Neyse biz ilkini tercih edelim yoksa gün bitmez:))
İşte size bu romantik İstanbul Nisan'ından romantik Paris'e uzanan yeni bitirdiğim bardak altlıklarım
Sevgiler...
2 Nisan 2012 Pazartesi
Ahşap Çaydanlığım
Yoğun bir hafta sonunun ardından kendimle kaldığım bu günümde zevkle yaptığım mutfağıma uygun renklerde çalıştığım şirin çay kutum ...
Etiketler:
ahşap boyama,
ahşap çaydanlık,
çay kutusu,
çaydanlık,
el yapımı
28 Mart 2012 Çarşamba
Kızım ve Arkadaşlarıyla Bir Günüm
Bugün ,küçük kızımın anaokulunda misafir veliydim.Benden bekleneceği gibi boya ve fırçalarla çocuklara birşeyler yaptırayım dedim.Kızlar ahşaptan yapılmış denizatlarını ,erkekler ise yunusları boyadılar.Yanımda mavi ,beyaz ve kırmızı akrilik boyaları ve genişçe bir fayans götürdüm.Çocuklara; 'şimdi size sihir yapıp bu renklerden mor , turuncu ve pembe oluşturacağım' dedim .Tabi ilgiyle izlediler.Gerçi şimdiki çocuklar o kadar zeki ki ... Meğer renk karışımlarını biliyorlarmış.Neyse giydiler boya önlüklerini, aldılar fırçaları ellerine ,başladılar boyamaya .Boyamak derken objelerle birlikte ellerini,masayı,önlerini hatta yüzlerini de boyadılar.Bu arada boncuk boyadan göz ve bazılarına ağız yaptık.Onlar kururken çocuklar temizlenip Kızımın seçip getirmiş olduğu pastayı afiyetle yediler.Daha sonra balıkların ve denzatlarının arkasına mıknatıs , üzerine de okulumuzun amblemini yapıştırıp hediye olarak evlere gönderdik.Çocuklar çok eğlendiler ve tekrar gelmemi istediler.Bir dahaki sefere ne getireyim diye sorduğumda kızlar barbie,erkekler Benten'li obje istediler.Umarım o zamana kadar biri akıl edip bunlardan üretir:)))
Etiketler:
ahşap,
ahşap boyama,
balık,
buzdolabı süsü,
deniz atı,
el yapımı,
ödev,
yunus
26 Mart 2012 Pazartesi
eskitme gazeteliğim
Biricik annem için yaptığım gazetelik pek şirin oldu.Üzerindeki resmi kendi seçti.Romantik bir havası var sanki...
Etiketler:
ahşap boyama,
dekupaj,
el yapımı,
gazetelik,
hamur kabartma
17 Mart 2012 Cumartesi
hamurdan gül gelincik krizantem yapma
Öncelikle hamurumuzun tarifini vermek istiyorum:
1 kg.nişasta(ince olanı tercih edilmelidir.)
3 avuç un
30 damla gliserin
1 kutu polimer çiçek tutkalı (tutkalı iyice sıktıktan sonra kutuyu kesip içini sıyırın)
Malzemelerin katıldığı hamur iyice yoğrulur.Fazla havalandırmadan ,küçük hareketlerle yoğrulmalıdır.
Bir oklavayla hamur ne çok ince ne de çok kalın olacak şekilde açılır.Hangi çiçek yapılacaksa onun kalıpları ile şekiller çıkarılır.Kurumaları için genişce bir yere serilir.İşlem ,muşamba üzerinde yapılırsa hamur yapışmaz . Yaprak olacak hamurlar buruşturulmuş poşetler üzerinde kurutularak dümdüz değil de farklı formlarda olmaları sağlanabilir.
Hamurlar kuruduktan sonra yapraklar farklı tonlardaki yeşile,çiçekler ise istenilen renge boyanır. Parçalar halindeki çiçek yaprakları gül şeklini alacak şekilde (krizantem yada gelincik yapıyorsak o şekilde)yapıştırılıp panoya yapılacaksa tel takılır.Vazo gibi objelerin üzerine uygulanacaksa direkt yapıştırılır. Panonun zemini ince bir ahşap şeklinde olup istenilen renge boyanır yada kadife kumaş ile kaplanır..Arzuya göre çiçekler yerleştirilip bir kolaj yapılır.İstenirse yağlıboya tablonun üzerinde tamamlayıcı olarak kullanılabilir.En son istenilen modelde (paspartülü olursa daha hoş görünüyor)çerçeveletilir.
1 kg.nişasta(ince olanı tercih edilmelidir.)
3 avuç un
30 damla gliserin
1 kutu polimer çiçek tutkalı (tutkalı iyice sıktıktan sonra kutuyu kesip içini sıyırın)
Malzemelerin katıldığı hamur iyice yoğrulur.Fazla havalandırmadan ,küçük hareketlerle yoğrulmalıdır.
Bir oklavayla hamur ne çok ince ne de çok kalın olacak şekilde açılır.Hangi çiçek yapılacaksa onun kalıpları ile şekiller çıkarılır.Kurumaları için genişce bir yere serilir.İşlem ,muşamba üzerinde yapılırsa hamur yapışmaz . Yaprak olacak hamurlar buruşturulmuş poşetler üzerinde kurutularak dümdüz değil de farklı formlarda olmaları sağlanabilir.
Hamurlar kuruduktan sonra yapraklar farklı tonlardaki yeşile,çiçekler ise istenilen renge boyanır. Parçalar halindeki çiçek yaprakları gül şeklini alacak şekilde (krizantem yada gelincik yapıyorsak o şekilde)yapıştırılıp panoya yapılacaksa tel takılır.Vazo gibi objelerin üzerine uygulanacaksa direkt yapıştırılır. Panonun zemini ince bir ahşap şeklinde olup istenilen renge boyanır yada kadife kumaş ile kaplanır..Arzuya göre çiçekler yerleştirilip bir kolaj yapılır.İstenirse yağlıboya tablonun üzerinde tamamlayıcı olarak kullanılabilir.En son istenilen modelde (paspartülü olursa daha hoş görünüyor)çerçeveletilir.
16 Mart 2012 Cuma
Farklı bir dikiş kutusu ve damacanalık...
Cavidan hanım, torununa güzel bir sürpriz yapıp torununun ve müstakbel eşinin çocukluk resimlerinden oluşan bir düzenlemeyle dikiş kutusu boyadı.Çeyiz olarak çok anlamlı bir hediye ...
Ayrıca bir de dekupaj ve tamamlama tekniğiyle bir damacanalık yaptı ki izlemeye doyamadık.
Etiketler:
ahşap boyama,
damacanalık,
dekupaj,
dikiş kutusu,
el yapımı,
fotoğraf
13 Mart 2012 Salı
Sade bir ekmeklik
Etiketler:
ahşap boyama,
dekupaj,
ekmeklik,
el yapımı,
hamur kabartma
Kapı önü gazeteliğim
Daha sonra kapı önüne koymaya kıyamadığım için alt tarafına küçük askılar koyup anahtar kutusu haline getirdim ve içeri taktım.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)









































