polymer clay etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
polymer clay etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

7 Mayıs 2012 Pazartesi

Eski Vazom Bambaşka Bir havaya Büründü

Bir zamanlar gönderilen bir arajmandan sadece cam vazosu kalmış,değerlendirilmek için bekliyordu.
Bu arada polimer kil ile ilgilenmeyi çok sevdiğim halde aklıma onlarla yapacak hiçbirşey gelmiyordu.
Bir gece uyku tutmadı ve bu fikir aklıma geldi.











Nasıl yaptığıma gelince;

Sabah yürüyüşlerim sırasında ağaçlık alanda bulduğum ağaç dallarını beyaza boyadım ve kuruyunca  sprey vernik sıktım.



fimo olarak da bilinen rengarenk polimer killerden kurabiye kalıpları yardımıyla çiçekler kestim.




Doğada olduğu gibi faklı formlarda olmaları için yağlı kağıdı buruşturup çiçeklere biraz şekil vererek üzerine yerleştirdim.



Tam ortalarından metal telleri geçirip uçlarına farklı renklerde küçük toplar yaptım.Telin alt kısmının çiçekten ayrılmaması için çiçekle aynı renk kil ile biraz sıkıştırdım.



Çiçekleri 115 C 'deki önceden ısıtılmış fırında 15 dk. tuttuktan sonra iyice soğumalarını bekleyip fırından çıkardım. Çiçeklerin üzerine de sprey vernik sıktım.
Bir yapı marketten aldığım irili ufaklı beyaz taşları vazomun dibine yerleştirdim. Üzerine dalları oturttum.
Bundan sonrası dallarla çiçekleri buluşturmaya  kalıyor.
Son olarak ,estetik bir görüntünün ortaya çıkması için dalların üzerinde farklı renkte kalan telleri de beyaza boyadım.
Salonuma bahar geldi.
Sevgiler:))

6 Mart 2012 Salı

Millefiori tekniği ile yapılmış nazar boncuklarım

Bu çalışma için lacivert ,beyaz ve açık mavi fimo hamuru kullandım.Önce küçük bir parça lacivert kili elimde yılan şekline getirdim.Üzerine merdane ile açtığım açık mavi,beyaz ve lacivert killeri sardım.Hepsini sıkıca yuvarladıktan sonra maket bıçağı ile kestim ve tabi fırınladım.Bazılarını kapımın önüne serpiştirerek yapıştırdım.


Bazılarını ise merdane ile açarak büyütüp ,çiçek şeklindeki kurabiye kalıbı ile keserek bir de üst kısmına bir delik açarak kolye ucuna dönüştürdüm.Kızlarım bayıldılar...



polimer kil yaygın adıyla fimo hamuru ilk denemeler...

Şekere benzeyen, insanın baktıkça yiyesi gelen bu mucize şeylerle tanışalı bir ay kadar oldu.Etsy.com da Isot grubunun yaptıklarını inceliyordum.Derken Arzu Musa tasarımlarını gördüm.Önce anlamadım basit boncukları ipe dizmiş kolye olmuş sandım .Fakat daha sonra bütün o tokaları,düğmeleri,objeleri kille yaptığını anlayınca bu hamura bakış açım değişti.Videolardan biraz araştırdım ve Gamze Aktan ın yapılış videolarını izledim.Bir hevesle başladım .İnsanı rahatlatan ve mutlu eden kullanım alanı çok geniş bir materyal . Hele ki benim gibi iki kokoş kız annesi iseniz renk renk takı toka vs. yapabilirsiniz.Metal tacı mor kil ile kapladım.Lila rengi ve beyaz killeri merdane yardımıyla her tarafı aynı kalınlıkta olacak şekilde açtım.İki farklı boyutta çiçek şeklindeki kurabiye kalıpları ile şekilleri çıkardım ve tacın yüzeye değmemesi için buruşturduğum yağlı kağıdın üzerinde fırınladım.


Millefiori örneklerim
Değişik boyutlardaki boncukları iğne ile delip110 C de 15 dk.fırınladım .Soğuduktan sonra Misinaya arlarına boncuk koyarak dizdim.Sonuç uğraştığıma değdi.


Ham haldeki takı kutusunun üzerine millefiori tekniği ile yapılmış boncukları çiçek şeklinde dizdim ve fırınladım.Soğuduktan sonra kutuyu beyaza boyadım.Kuruyunca  çiçeğin etrafını ve kutunun kenarını inci şeklindeki sutaşı ile geçtim.Çiçeğin içinde boş kalan yerleri beyaz boncuk boya ile doldurup dekupaj tutkalı ,tutkal kuruyunca da vernikledim.Son olarak da önüne ve yanlarına  lila rengi çiçek yapıştırdım.