safranbolu etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
safranbolu etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Ekim 2013 Salı

Gezi Notları -4 Safranbolu



Herkese merhaba

Bu bayram  İstanbul'u  terk edip biraz gezdik. İlk durağımız Safranbolu idi.
UNESCO'nun 1994 yılında Dünya Miras Listesine aldığı bu masal diyarına üst tarafta bulunan şehir merkezinden giriş yaptık. Şehir merkezini geride bırakıp  kıvrılan yoldan aşağı indiğimde güzel konakları görünce adeta büyülendim.
Bol fotoğrafla döneceğimi yazmıştım . Her mekanda da hem ailemle hem de blogum için tek olarak yüzlerce fotoğraf çektim. Bilin bakalım ne oldu?
Fotoğraf makinasının azizliğine uğradık ve tüm resimlerimiz hafıza kartının derinliklerinde kayboldu. Muhtemelen servise götürdüğümüzde kurtarılabilecekler (en azından ben öyle umuyorum) ama o kadar bekleyecek sabrım  yok. Son anda fotoğraf makinasının  şarjını almayı unutmuşuz da cep telefonumuzdan da bir çok resim çektik. Artık onlardan bir kolaj ile postumu yayınlıyorum.


Kaldığımız Konağın Dıştan Görünümü



İç mekan ve Odamızın  Görünümü


Hıdırlık tepesi ve Mencilis Mağarası
Bu tepeden Tüm Safranbolu'yu kuşbakışı izleyip bol bol fotoğraf çekebilirsiniz. Tepeye çıkmak çok zor değil .Çoluk çocuk ara sokakları keşfederek çıkılabilir.



Yemeniciler Arastası
Bu güzel çarşıdan sevdiklerinize hediye etmek için Safranbolu hatırası havlular ,safranlı sabunlar,ahşaptan Safranbolu evleri şeklinde abajurlar ve daha bir çok el emeği göz nuru güzellikler bulabilirsiniz.
Yorgunluk atmak için ise çarşı içinde bulunan şirin masalarda oturup közde pişmiş kahvenizi yudumlayabilirsiniz.




Lokum almadan, Hıdırlık Tepesi'ne çıkmadan, Hanım Sultan Ev Yemekleri'nde Bakır tencerede özel sosu ile servis edilen yaprak sarmadan yemeden  ,Yörük Köyü'nü gezmeden, en az bir konağı ziyaret etmeden ,Mencilis Mağarası'na gitmeden ,safran satın almadan ,müzesini gezmeden dönmeyin derim ben...