6 Mayıs 2014 Salı

Kremalı Kavanozlarım




Merhaba arkadaşlar,

Ne zamandır görüp denemeyi sabırsızlıkla beklediğim üç boyutlu dolgu ile nihayet bugün tanıştım.
Biraz işlemleri anlatmam gerekirse,

Öncelikle kavanozları dört kat enamel boya ile boyadım. Birer hafta ara ile boyaları sürdüm ki iyice kurusun ve boya soyulmasın diye... Bir kaç gün ara ile de sürülebilir. Enamel boya ile boyamamın sebebi mutfakta kullanılacak olması. Yıkananınca asla deforme olmuyor. Eğer fırınlayarak kullanılmayacaksa boyanın tam anlamıyla kurumsaı için 21 gün beklemek gerekiyor. Verniği ancak bu süre sonunda sürülebiliyor.

Boyama işlemi bittikten sonra Cadence 'ın yeni çıkan 3D boyutlu dolgusunu mutfaklarda kullandığımız krema sıkma aparatı ile pastanın üzerine sıkar gibi kavanozların kapaklarına sıktım. Üzerine yıldız ,kalp şeklindeki boncuklardan  ve kum boncuklardan serpiştirerek bir gün önce  fimo kullanarak hazırladığım cupcakelerden yerleştirdim.  Lolipop ,dondurma ,çilek şeklinde boncukları da uyumlu bir şekilde dizerek kurumaya bıraktım. Dolgu malzemesinin kutusunun  üzerinde 24-48 saatte kurur ve yıkayarak temizlenebilir yazıyor.

Kavanozların gövde kısmına dekupaj uyguladım ve fırçamın arkasıyla resimlerle uyumlu minik puantiyeler yaptım. Malum puantiyesiz ve fiyonksuz mutfak olmaz:)

 Fimo ile nasıl cupcake yaptığımdan da biraz bahsetmek isterim. İstenilen renklerde fimo hamuru alınarak elle yumuşatılır. Şekillendirildikten sonra 110 derece'de bir yağlı kağıdın üzerinde yaklaşık 20dak. süresince sık sık kontrol ederek fırınlanır, fırından çıkan fimolar buzlu suya atılırsa hem parlak renkler elde edilir hem de çatlama söz konusu olmaz.

Daha detaylı bilgi ve farklı objeler için nasıl yaptım? etiketi ile yayınlanmış postlarıma göz atabilirsiniz.
Mutlu kalın:))...








37 yorum:

  1. Harika olmuş elinize sağlık;) Çok şirinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler,
      Yememek icin kendimi zof tutuyorum:)

      Sil
  2. Pek sevimliler, Cadence' in bu ürününü duymuştum ama hiç denemedim. Gerçek krema gibi görünüyorlar. :))

    YanıtlaSil
  3. Ooooo harika olmuş kavanozlar, 3 boyutlu dolguyu hiç duymamıştım, çok hoş görünüyorlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Urun cok yeni, sanal ortamda goruyordum ve bekliyordum. Gelir gelmez aldim:)

      Sil
  4. ÇOK HOŞLAR,BAYILIYORUM KAPKEK GÖRSELLERİNE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her donemin modasi hic vazgecemiyoruz cupcake den:)

      Sil
  5. Evy çok tatlı olmuşlar ellerine sağlık.krema dolguyu sıkmadan önce kapağa yapıştırıcı uygulanıyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, yapistirici kullanmadan uygulaniyor.

      Sil
  6. harika olmuş bayıldım krema dolgusu çok güzelmiş ellerinize sağlık selamlar....))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,beğenmenize sevindim:))

      Sil
  7. Ellerinize sağlık, harika görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  8. cadencenin o ürününün adı nedir? Çook güzel olmuşlar bayıldım yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ürünün adı cadence 3D cream effect.

      Sil
  9. elimi uzatıp alıveresim geldi, çok hoş olmuş arkadaşım, güle güle kullan:))

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Harika olmuşlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba
    Cupcakeleri kalıp kullanarak mı yaptınız acaba? Hamurları birbirine yapıştırırken yapıştırıcıya gerek var mı bir de.. Şimdiden teşekkürler,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cupcake ler i silikon kalıpla yaptım,hamurları elle yapıştırdım.fırınlandığı için yapıştırıcı gerekmiyor.
      sevgiler

      Sil
  12. Merhaba, minik objeleri nereden temin edebiliriz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ,üzerindeki objelerin bir kısmımı fimodan kendim yaptım ,bazıları da tuhafiyelerden bulabileceğiniz düğmelerden oluşuyor. ...sevgiler

      Sil
  13. merhabalar yaptıklarınız gerçekten çok hoş görünüyor..çok beğendim..ayrıca çok da güzel bir anlatım şekliniz var çok teşekkürler..kolay gelsin iyi çalışmalar iyi günler

    YanıtlaSil