31 Mart 2013 Pazar

Cam Boyama

Kurabiye Kavanozlarını her zaman  dekoratif bulmuşumdur.
Bizim evde pek dolu kalamasalar da...

 
 
 
Nasıl Yaptım?
 
Malzemeler
 
3 Adet Şeffaf Cam Kavanoz
1 Adet Beyaz Sprey Boya 
Dekupaj Kağıtları veya Peçeteler
Su Bazlı Vernik 


Yapılışı

1. Öncelikle kavanozların gövdelerini boyama ile başlayacağımız için kapaklarını başka bir yere kaldırabiliriz.
2. Sprey boyayı kullanacağımız ortamı iyi belirlememiz gerekiyor. Ortam havadar olmalı ve açık yer kalmayacak şekilde bir örtü yada gazete ile kapanmış olmalı.
3. Boyayı çalkalayarak ilk katı attıktan sonra kurumasını bekliyoruz. (Kavanozun içine hiç boya girmemeli) . İlk seferde buzlu cam görüntüsü veriyor . Kuruduktan sonra son katını atıyoruz. Sprey boya kullanma mantığı sprey  vernik ile aynı . Eğer uzun süre aynı alana sıkarsanız akma yapabiliyor.
4. Kavanozumuz iyica kuruduktan sonra geliyoruz en zevkli kısıma...
5. Uygun bulduğumuz peçeteleri yada dekupaj kağıtlarını yapıştırıp her tarafını su bazlı vernik ile sabitliyoruz.

23 yorum:

  1. elinize sağlık çok şirinler

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok güzel olmuşlar.eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok şık duruyorlar. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar beğendirebilmek benim için çok önemli.
    Yorumlarınızı esirgemediğiniz için teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  5. KAVANOZLAR GERÇEKTEN ÇOK ŞIK VE GÜZEL OLMUŞLAR . ELLERİNİZE SAĞLIK OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bunları da evime koyamayacağım.
      Şimdiden arkadaşım göz koydu:))

      Sil
  6. Hepsi de çok hoş.ellerinize sağlık.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler feyza:)
      Her ne kadar baharla birlikte diyette olsak da bakarak doyacağız artık :(

      Sil
  7. kavanozlar çok hoş görünüyorlar dekupajı çok seviyorum

    YanıtlaSil
  8. tatlım bende hafta sonu yaptım bi tane,
    fıstık yeşili boyadım
    3 kat aralarda kuruması için 1er saat bekledim
    ama pütür pütür sanki, irmik karıştırmışım gibi oldu
    tampon fırsayla eşit boya alarak boyadım ama başka bir formülü var mı
    ya da bu sorun neden kaynaklanıyor...

    hepsinin cevabını istiyorum :D
    tek seferde :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sprey boya veya cam boyası ile mi boyadın?
      Spreyde böyle bir sorun hiç yaşamadım da...

      Sil
    2. Cadencenin akrilik su bazlı boyasıyla boyadım canım
      ponpon fırça ile boyadım

      Sil
    3. cam üzerinde istediğin sonucu veremeyebiliyor :(

      Sil
  9. Merhaba, cam boyamanız çok başarılı görünüyor acaba hangi marka sprey boya kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Günnur,Polisan markasını sorunsuz kullanabiliyorum,sevgiler

      Sil
  10. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı. Özellikle kavanozlar mutfakta kullanıldığı için suya dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Su bazlı vernik olarak neyi önerirsiniz. Bende Fokart sprey vernik var ama sanki dekupaj yaptığım ürünler suyla temas etse etkilenir gibi geliyor bana 6-7 kat sprey vernik uygulamama rağmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cadence'in sıvı verniğini bir kaç kat sürebilirisin. Fırça ile rahatça uygulayabilirsin.

      Sil
  11. sprey boya çok iyi fikir ben kat kat boya sürerek yapmıştım.. kullanırken çabuk deforme olmuyodur inşallah.. ellerinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel olmuşlar bende deniycem hemen kendi evim için :))

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık çok güzel olmuş fırınlama yapıyor musunuz ya da o konuda bir bilginiz var mı ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enamel boya ile yaptığım kavanozlarım fırınlanabiliyor. Bunlar sprey boya ile yapıldığından fırına girmiyor. Enamel boyada fırınlama şart değil boyayı sürdükten sonra 21 gün bekleyerek de gerekli dayanıklılığı sağlayabilirsiniz.

      Sil
    2. Bu güzel cicileri almak istiyorum..onları yapabilecek kadar becerikli değilim.bana yardımcı olurmusunuz?

      Sil