6 Mart 2012 Salı

polimer kil yaygın adıyla fimo hamuru ilk denemeler...

Şekere benzeyen, insanın baktıkça yiyesi gelen bu mucize şeylerle tanışalı bir ay kadar oldu.Etsy.com da Isot grubunun yaptıklarını inceliyordum.Derken Arzu Musa tasarımlarını gördüm.Önce anlamadım basit boncukları ipe dizmiş kolye olmuş sandım .Fakat daha sonra bütün o tokaları,düğmeleri,objeleri kille yaptığını anlayınca bu hamura bakış açım değişti.Videolardan biraz araştırdım ve Gamze Aktan ın yapılış videolarını izledim.Bir hevesle başladım .İnsanı rahatlatan ve mutlu eden kullanım alanı çok geniş bir materyal . Hele ki benim gibi iki kokoş kız annesi iseniz renk renk takı toka vs. yapabilirsiniz.Metal tacı mor kil ile kapladım.Lila rengi ve beyaz killeri merdane yardımıyla her tarafı aynı kalınlıkta olacak şekilde açtım.İki farklı boyutta çiçek şeklindeki kurabiye kalıpları ile şekilleri çıkardım ve tacın yüzeye değmemesi için buruşturduğum yağlı kağıdın üzerinde fırınladım.


Millefiori örneklerim
Değişik boyutlardaki boncukları iğne ile delip110 C de 15 dk.fırınladım .Soğuduktan sonra Misinaya arlarına boncuk koyarak dizdim.Sonuç uğraştığıma değdi.


Ham haldeki takı kutusunun üzerine millefiori tekniği ile yapılmış boncukları çiçek şeklinde dizdim ve fırınladım.Soğuduktan sonra kutuyu beyaza boyadım.Kuruyunca  çiçeğin etrafını ve kutunun kenarını inci şeklindeki sutaşı ile geçtim.Çiçeğin içinde boş kalan yerleri beyaz boncuk boya ile doldurup dekupaj tutkalı ,tutkal kuruyunca da vernikledim.Son olarak da önüne ve yanlarına  lila rengi çiçek yapıştırdım.






3 yorum: